torsdag den 22. december 2011

22. Kalenderlåge...


I den 22. kalenderlåge er der "på farten strik"...
I dag kører vi til Danmark på juleferie og vi er næsten klar...
I længere tid har jeg haft 200 g Hand Maiden, Camel Spin 70% silk og 30% camel uld i farven Pewter, til hænge på mit dør håndtag indtil mit arbejdesværelse. I sommers var jeg forbi Fandango i Århus som forhandler dette pragtfulde garn. Jeg har ikke rigtig vist, hvad der skulle komme ud af dette super lækre luksus garn - men så i går aftes slå det mig, at jeg skulle strikke et bindesjal... Min håndstrikke kurv er nemlig tom og jeg kunne jo ikke tage på juleferie uden et strikketøj!! Nu er der så kommet gang i pindene igen, et "Slowknitting" projekt på pinde 3.5 i ene retriller,  hvor jeg starter foroven og tilsætter flere og flere masker. Garnet er håndfarvet, så der kommer et skønt farvespil i strikken. Der er en lidt langsommelig proces, men det er et strikketøj, hvor man kan snakke en masse samtidig og sådan skal det jo være til juledagene...

1 kommentar:

  1. Hej

    Er du interesseret i smukke retro strikkeopskrifter, kan du være med til at vinde 70er håndarbejdsbøger på vores facebook profil :-)

    Mvh
    www.retrovintagekjoler.dk

    SvarSlet