mandag den 16. januar 2012

Svanesøen



Fredag aften var Emilie og jeg i Hamburgs Congress Center og se Bolschoi Staatballetts opførelse af Svanesøen. Bolschoi Balletten havde kun denne ene opførelse i Hamburg og vi var meget heldige at få billetter til denne fantastiske opførelse. Min interesse for Svanesøen blev vakt da jeg var i biografen og se filmen Black Swan, der lovede jeg mig selv, at jeg gerne ville se den rigtige balletopførelse af Svanesøen. Svanesøen blev opført første gang i 1877 i Moskva. Balletten fremstiller prins Siegfrieds kærlighedskvaler, splittet mellem den hvide svane Odette og den sorte Odile som p.g.a. trolddom ser som den samme. Tjajkovskijs stærkt følelsesladende musik formidler ballettens indhold og har været med til at gøre Svanesøen til den berømteste ballet af den alle.
Emilie og jeg var tryllebundet i de 3 skønne timer som vi tilbragte i Svanesøens univers....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar