onsdag den 22. juni 2011

"Mormor" hækling...


Emilie, har i længere tid snakket om, at lave lidt om på hendes værelse og få lidt flere farver ind.
Vi har købt nogle forskellige størrelser fotorammer som hun vil male i forskellige pastel farver. Hun vil lave en hel væg hvor der er "tapeseret" med alle disse rammer....
Jeg kom til at foreslå hende et sengetæppe med lidt farver (og vi taler om en dobbeltseng, her)- strikket eller hæklet, som Emilie syntes lød spændende.
I går kørte jeg en tur til Mylys, for at se om hun skulle have noget garn, som kunne bruges til et sengetæppe... Jeg fandt 6 farver i Artesano, superwash merino uld og et par farver i zauberball.
Jeg kan huske fra min barndom, at min mormor hæklede sådan nogle fine gæstehåndklæder i bølgemønster  i flere farver. Jeg har altid syntes, at det så fantastisk ud, men har aldrig selv prøvet bølgemønstret af, før i går da jeg sad med alle disse skønne farver... jeg har nået 16 cm. og sengetæppet skal være 200 cm. - så, det er bare med at komme i gang...
Bølgemønstret har jeg fra bogen "Hækling, håndarbejde let at lave"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar