torsdag den 9. juni 2011

Udstilling

En af de udstillinger jeg så i sidste uge på Museum fur Kunst und Gewerbe og som nok inspirerede mig mest, var "Grafikdesign im Jugendstil".
Art Nouveau er en stilretning som var fremherskende inden for kunsthåndværk og arkitektur i tiden 1885-1910, især i Frankrig og Belgien. I Tyskland hed stilen Jugendstil og i Danmark, Skønvirke.
Jeg føler mig meget inspireret af Art Nouveau stilens svungene linjer og sirlige mønstre som er symmetriske opbygget. Især farverne og farve sammensætningen fra Art Nouveau tiden er fantastisk at studere.... 
Udstillingen viser en flot samling af alt fra plakater, postkort, bogomslag, reklamer o.s.v.
Udstillingen varer indtil den 28. august 2011. Så, kører man igennem Hamburg på vej til og fra ferien er det værd at gøre et stop...

PS: jeg vil lige tilføje at Museum fur Kunst und Gewerbe`s bogshop er et HIT !!- de 3 bøger jeg slæbte hjem fra Antwerpen, kunne jeg have købt i bogshoppen.... men nu er jeg da, blevet det klogere....

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar