tirsdag den 25. oktober 2011

Cape



Sidst jeg var ved Mylys - fandt jeg dette nye garn Albmerino fra Shoppel wolle, i en skøn mokkamèlange, 100% virgin wool. Garnet er meget let og luftig og samtidig "puffer" det lidt op efter at det bliver vasket.
Jeg har strikket lidt forskellige prøver på grovstrikkeren, men jeg syntes ikke rigtig, at garnet levede og fik det udtryk, som jeg gerne ville have, så prøvede jeg at blande Albmerino med 1 brun mohair, så skete der noget... Da det ikke er 2 helt ens brune nuancer, kommer der en fin melering frem, tone i tone.
Jeg har tænkt mig at strikke en ny cape til garderoben, jeg syntes at jeg mangler noget, i denne skønne farve, især til mine nye støvletter...
Albmerino har jeg nu vundet op, så nu er jeg klar til at gå i gang med at strikke....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar