søndag den 4. september 2011

Garn blomster

 
I dag har jeg siddet og leget med garn blomster.....
Jeg fik for nogle uger siden, Mylys til at skaffe en "Flower Loom" hjem til mig. En plastik dims hvor man kan vikle garn omkring en plastikskabelon med spidser, som så danner en blomst, når man fjerner skabelonen. Der kan bruges tyndt og tykt garn, bevikle i flere lag eller kun et lag og blomsterne får forskellige udseende, alt efter hvad og hvordan man bruger materialet... Til blomsterne kan man foruden garn, også bruge stofstrimler, stofbånd, indpaknings bånd o.s.v.
Et sjovt lille projekt som kan skabe en flot effekt i det rette materiale....

2 kommentarer:

  1. Halløj Hausfrau Dahl. Dejligt at læse at du kom godt hjem. Tak for en rigtig god uge.

    Hvor er det bare en fin og sjov dims - som jeg sagtens kan genkende som dimsen bag en af bidragende fra Dorthes 'Garnforeningsudstilling'. Den må give nogle spektakulære blomster af læder eller pelsbånd - eller hvis man filter dem fast på silke eller lignende...

    KH
    den anden Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette, den anden....
    Tak, i lige måde... Det var hyggeligt!
    Ja, det er helt sikkert denne Flower Loom der var brugt til dyngerne af blomster der var udstillet..... Jeg har nu kun prøvet at lave disse 2 du ser på billedet, men der er masser af muligheder alt efter hvad materiale der bliver brugt. Men bestemt en sjov "dims"...
    Knus Mette

    SvarSlet