fredag den 16. september 2011

I dag lykkes det....



Ååh, denne computer verden.....
Jeg har i de sidste dage siddet og døjet med at få et nyt kabel til at virke...
Da jeg arbejder med DesignAknit er jeg vandt til at overføre mønster fra computeren til strikkemaskinen og derefter strikke det ønskede mønster. Men det kabel som jeg har til min KH965i kan ikke bruges til min grovstrikker KH270. Derfor har jeg købt et nyt kabel med cartridge, for så der igennem at kunne få mønsterne over i grovstrikkeren. Jeg opdagede, så først i dag, at de designede mønstre skulle omdøbes til en gammel DesignAknit version 5/6 for at kunne komme over i denne cartridge... lidt omstændigt - men når man først kender arbejdes gangen, så er det okay!! det er ihvertfald nemmere end at sidde og plotte mønsteret ind manuelt...


2 kommentarer:

  1. Wiii - jeg glæder mig så meget til Fanø! Jeg kan se at det må være præcis det system som også passer til min maskine.

    Jeg har strikket mit fair isle projekt færdigt - og den er blevet rigtig god synes jeg. Lidt stor i størrelsen - så jeg må lave én til i en mindre udgave. Min raglan blev ret fornuftig - alt tage i betragtning.

    KH
    Den anden Mette

    SvarSlet
  2. Jeg har jo forsøgt at forklare dig, at mit nye kabel passer til din strikkemaskine.... Hi,hi,
    Men det har været en drøj kamp, at få det til at fungere, det var lige som med det andet kapel, en ting som man lige skal gøre og som selvfølgelig ikke står bekrevet i manualen.... og vupti, så virker det.....
    Spændende med dit Fair isle projekt, det må jeg se ved lejlighed... jeg har ikke rigtig fået strikket noget da min ting jo er gået med det kapel....
    Jeg glæder mig også til Fanø og jeg tager alt udstyret med....
    Knus Mette

    SvarSlet