mandag den 12. september 2011

Suppetid


Min krop fortæller mig lige nu, at den har lyst til suppe.... Er det godt nok, allerede ved at være tiden?? Ja, efteråret kommer nu snigende med sin regn, rusk, uldtrøjer, frakker, paraplyer, gummistøvler og HYGGE. Indrømmet, jeg kan godt lide efteråret, jeg elsker når efterårstøjet kommer frem med store vamsede striktrøjer, tweed stoffer, pels, o.s.v. man klæder sig mere på om efteråret end om sommeren... Er det fordi jeg er strikker, jeg har det sådan?? Det er jo strikkens store højtid vi bevæger os ind i nu!!
Vi trækker indendørs, hvor vi hygger med levende lys og drikker en god kop tea, mens vi er svøbt ind i en lækker plaid....
I dag har jeg lavet en suppe som jeg havde lyst til, en Majssuppe som smagte dejligt, du er velkommen til afprøve suppen...

Jeg har brugt flg:
olivenolie
3 stk. porre
5 fed hvidløg
1.5 l grøntsags bouillon
saften af en citron
hvidløgspeber
2 stk. tørret chili
Maldon salt
2.5 dl fløde
300 g majs
Til topping:
avocado
persille
hakket pistacienødder

Bon appetit....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar